Izraelski start-up WeissBeerger to innowacyjny system, który ma udoskonalić sprzedaż piwa w pubach czy restauracjach. Zbiera szczegółowe dane na temat tego, jakie rodzaje piwa i w jakich godzinach klienci kupują najchętniej. Efekty są nie byle jakie – niektórzy właściciele zanotowali w swoich lokalach wzrost zysków o nawet kilkadziesiąt procent!
WeissBeerger okazuje się przydatny również w koncepcji browarów rozprowadzających swoje produkty po kraju. Dzięki analizie danych można ustalić, w jakim rejonie sprzedaż jest największa, w jakich dniach, a nawet godzinach. To całkowicie zmienia postać organizacji marketingu. Tak szczegółowe informacje pozwalają browarom maksymalnie udoskonalić swoją ofertę i dbać o jakość oferowanych produktów.
Innowacyjny system – to brzmi skomplikowanie…
Zgodnie z tym, co mówi właściciel jednego z barów w miejscowości Tel Awiw-Jafa, działanie projektu jest niezwykle proste. Użytkownik dostaje SMS-y z informacjami, jakie promocje i w jakich godzinach ma wdrażać. Na przykład, jeśli o godzinie 11 zaoferuje drugie piwo tego samego rodzaju za połowę ceny, jego zyski wzrosną do nawet 30%.
Z punktu widzenia konsumentów, WeissBeerger przynosi wiele korzyści, ale nie brak ciemniejszych stron. W wielu klubach znikną tak zwane „happy hours„, ponieważ marketingowcy udowodnią, że nie są one zbyt korzystne. Jeśli jednak system bazuje na danych zgromadzonych w sposób naturalny, to może intuicyjnie dostosuje ofertę knajpy do potrzeb przeciętnego klienta?
WeissBeerger w Polsce?
Póki co perspektywa wkroczenia WeissBerger do polskich lokali jest mało prawdopodobna. Musi upłynąć jeszcze sporo czasu, aby zagościł na stale w naszych barach. Ale kto wie, czy w przyszłości nie zrewolucjonizuje sprzedaży piwa na całym świecie?