Pragniemy uczulić was na nieuczciwych telemarketerów, którzy pod pozorem jednorazowego, atrakcyjnego cenowo zamówienia wpisują rozmówców na listę stałych abonentów oraz zmuszają do płacenia regularnych faktur na coraz wyższe kwoty.

Na własnej skórze przekonała się o tym mieszkanka Brzeszcz, która we wrześniu ubiegłego roku odebrała telefon od przedstawicielki zagranicznej firmy, która proponowała kobiecie wysokiej jakości bieliznę damską w zamian za pokrycie tylko kosztów przesyłki w wysokości 19,90 zł. Rozmówczyni zgodziła się. Po kilku dniach odebrała przesyłkę, zapłaciła też wspomnianą kwotę. W środku jednak, zamiast markowej bielizny, znajdowały się majtki o niskiej jakości, na dodatek w złym rozmiarze.

Kobieta spisała swoje dwadzieścia złotych na straty i postanowiła, że na przyszłość będzie bardziej uważna. Problem w tym, że kłopoty na tym zdarzeniu się nie skończyły. W listopadzie na adres mieszkanki Brzeszcz przyszły kolejne dwie przesyłki. Podobnie, jak wcześniej, zawierały bieliznę, a dodatkowo faktury – pierwsza na kwotę 64,90 zł, druga na kwotę 100 zł. Zaszokowana kobieta odesłała paczki wraz z oświadczeniem, że nie składała żadnych podpisów pod umowami i żąda zaprzestania wysyłania kolejnych, urojonych zamówień. Jak widać nie pomogło, bo parę tygodni później otrzymała wezwanie do zapłaty na kwotę ponad 160 zł. Zaczął ją niepokoić również pracownik z działu windykacji, który telefonicznie przypominał jej o obowiązku zapłaty.

Mieszkanka Brzeszcz zgłosiła oszustwo na Policję. Przestrzegamy przed podejmowaniem pochopnych decyzji przy zakupach telefonicznych. Najpierw ustalmy dokładne dane firmy, z którą rozmawiamy, a następnie sprawdźmy opinie chociażby w internecie. Nigdy też nie podawajmy swoich danych osobowych przez telefon, kiedy mamy wątpliwości co do uczciwości osoby po drugiej stronie słuchawki.

 

- Reklama - strony internetowe oświęcim apartament zator

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here