dzien-otwarty-progres

23 kwietnia w sobotę Centrum kompleksowej diagnozy i terapii „PROGRES”  zaprasza na dzień otwarty!!

Serdecznie zapraszamy dzieci wraz z rodzicami, dziadkami lub opiekunami do zobaczenia naszego centrum, konsultacji ze specjalistami oraz poznania naszego dogoterapeuty!

Czym jest progres?

„PROGRES” to Centrum Kompleksowej Diagnozy i Terapii Dzieci i Młodzieży, które powstało by pracować i pomagać dzieciom i młodzieży z różnymi zaburzeniami i deficytami. Tworzą je ,ściśle ze sobą współpracujące cztery terapeutki. Każda z nas, pracując z dziećmi widziała potrzebę kompleksowej pracy z dzieckiem, dlatego stworzyłyśmy zgrany zespół, aby jeszcze lepiej wspomagać rozwój dziecka. Jesteśmy wysoko wykwalifikowanymi specjalistami z wielu dziedzin, wykorzystującymi szeroką paletę metod terapeutycznych.

Plan dnia otwartego:

10.00 –  uroczyste otwarcie Centrum

10.00-13.00 możliwość bezpłatnych konsultacji z naszymi specjalistami:

Logopedą, fizjoterapeutą, terapeutą Integracji sensorycznej, pedagogiem.

O godzinie 11.00 i 13.00 spotkanie z pieskiem i dogoterapeutą oraz pokazowe zajęcia z dogoterapii !!

W programie również gry i zabawy ruchowe z nagrodami;)

Z uwagi na ograniczoną ilość miejsc prosimy o wcześniejszą rejestrację pod numerem telefonu 537-759-203

W czym może pomóc dziecku logopeda?

Jeśli macie Państwo jakiekolwiek wątpliwości związane z tym, czy mowa Waszego dziecka rozwija się prawidłowo nie zwlekajcie – udajcie się do logopedy.

Wizyta u logopedy jest niezbędna w przypadku, jeśli rodzic zauważy, że rozwój mowy dziecka jest nieprawidłowy, odstający od rówieśników, a także, kiedy dziecko nieprawidłowo wymawia pewne głoski. Korygowanie wad wymowy lub powodujących je wad zgryzu czy wad anatomicznych jest bardzo ważne, gdyż nie wyleczone wady mogą utrudniać dziecku przyswajanie pisania i czytania.

Możliwe przyczyny nieprawidłowości w wymowie dziecka to:

  • nieprawidłowości anatomiczne,
  • słaba kontrola nad narządami mowy,
  • krzywy zgryz,
  • słaby słuch,
  • problemy z oddychaniem,
  • problemy z połykaniem,
  • predyspozycje genetyczne,
  • naśladowanie kogoś z otoczenia mającego wadę wymowy.

W czym może pomóc dziecku fizjoterapeuta?

Fizjoterapeuta zajmuje się rozwojem ruchowym dziecka, zwraca uwagę na prawidłowe wzorce ruchowe oraz wzorce postawy, prawidłowy chód.

Bada i diagnozuje:

  • zaburzenia w obszarze wad postawy ciała i stóp,
  • zaburzenia równowagi i koordynacji ruchowej
  • nieprawidłowości w obszarze napięcia mięśniowego (obniżone lub wzmożone napięcie mięśniowe które jest przyczyną wielu zaburzeń w postawie i funkcjonowaniu dziecka na co dzień)
  • problemy z małą motoryką (pisanie, czynności manualne, precyzyjne)
  • dolegliwości bólowe wynikające z zaburzeń i deformacji w postawie ciała

Fizjoterapeuta prowadzi i planuje terapię dzieci i młodzieży niepełnosprawnej z różnymi dysfunkcjami ruchowymi oraz wadami wrodzonymi, takimi jak : zespół Downa, małogłowie, mózgowe porażenie dziecięce, przepukliny oponowo-rdzeniowe, dysplazje stawów biodrowych, porażenia a także pacjentów neurologicznych : dzieci z zaburzeniami napięcia mięśniowego, pacjenci z chorobami układu nerwowego.

Jeśli masz wątpliwości czy Twoje dziecko prawidłowo się rozwija, jeśli niepokoi Cię coś w rozwoju fizycznym (niedbały chód dziecka, problemy z utrzymywaniem równowagi, ciągłe potykanie się) przyjdź i porozmawiaj z naszymi terapeutami!

W czym może pomóc dziecku Terapeuta Integracji Sensorycznej?

Terapeuta SI pomaga rozwijać i kształtować prawidłowy odbioru bodźców, które docierają do naszego mózgu z otoczenia poprzez zmysły (wzrok, słuch, dotyk, smak, węch)
oraz płynące z  naszego własnego ciała poprzez zmysły wewnętrzne (równowagi i czucia głębokiego).  Jeśli odbiór tych bodźców zostanie zaburzony lub jeśli dziecko ma duże trudności ze zintegrowaniem wszystkich bodźców pojawiają się w jego zachowaniu niepokojące objawy!

Jest dla dziecka bardzo atrakcyjna, gdyż ma charakter wesołej zabawy ruchowej. Podczas tej zabawy dostarczane są dziecku takie bodźce, których najbardziej potrzebuje jego system nerwowy

Sygnały, które mogą świadczyć o zaburzeniach SI :

  • silna, negatywna reakcja na mycie włosów, czesanie, obcinanie paznokci
  • nie lubi przytulania lub ciągle się o coś ociera, drapie
  • ciągłe potykanie się, nie zwracanie uwagi na przeszkody, niezgrabność ruchowa
  • zbyt słaba lub nadmierna reakcja na ból
  • nadwrażliwość na światło , jaskrawe kolory, głośne dźwięki
  • trudności z pisaniem, rysowaniem, wycinaniem
  • wybiórczość pokarmowa – preferuje jedynie kilka wybranych pokarmów lub przejada się do nudności
  • trudności z koncentracją, rozumieniem poleceń

W czym może pomóc dziecku pedagog?

Pedagog to osoba mająca uprawnienia do diagnozy, edukacji i terapii (specyficzne trudności w uczeniu się oraz całościowe zaburzenia rozwoju np. autyzm dziecięcy, zespół Aspergera, zespół Retta). Zakres pracy pedagoga to opieka wychowawczo-lecznicza nad osobami z zaburzeniami rozwoju, odchylonymi od normy w sposób taki i w takim stopniu, który utrudnia im wyraźnie prawidłowy rozwój i normalne funkcjonowanie w społeczeństwie.

W jakich zaburzeniach może pomóc dziecku pedagog?

  • Autyzm, Zespół Aspergera, Zespół Reta, całościowe zaburzenie rozwojowe, zaburzenia emocjonalne,
  • Dysleksja rozwojowa,
  • Dysortografia,
  • Specyficzne trudności szkolne,
  • Problemy z koncentracją,
  • Zaburzenia percepcji wzrokowej,
  • Trudności matematyczne,

Pedagog może prowadzić:

  • Trening logicznego myślenia dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych,
  • Trening słuchowy,
  • Nauka czytania i pisania,

Czym jest Dogoterapia ?

Dogoterapia to metoda wykorzystująca odpowiednio przygotowane
psy we wspomaganiu rehabilitacji osób niepełnosprawnych, jest jedną z najbardziej naturalnych form wspomagania
rehabilitacji.

Badania wykazują znakomity wpływ kontaktu
z psem na zdrowie i psychikę człowieka. Jest jedną z form zooterapii,
którą stosuje się w wielu krajach, głównie w USA..

Dogoterapia to system ćwiczeń i zabaw z psami wspomagający
rehabilitację ruchową oraz umysłową dzieci i dorosłych dotkniętych takimi chorobami, jak; autyzm, porażenie mózgowe, upośledzenie umysłowe niedowład kończyn oraz wiele innych.. Wszystkie ćwiczenia,,zabawy dostosowane są do możliwości poszczególnych uczestników

Dogoterapia może być stosowana w następujących typach niepełnosprawności lub zaburzeń:

  • mózgowe porażenie dziecięce
  • autyzm dziecięcy oraz zaburzenia ze spektrum autyzmu (Zespół Aspergera , Zespół Retta)
  • Zespół Dawna
  • upośledzenie umysłowe
  • niepełnosprawność ruchowa różnego stopnia
  • ADHD/ADD
  • trudności szkolne
  • zaburzenia komunikacji –
  • zaburzenia mowy, widzenia, słyszenia

 

Jak do nas trafić:

adres: ul. Unii Europejskiej 10   Oświęcim
budynek Inkubatora Przedsiębiorczości w Oświęcimiu.

Fizjoterapeuta :   Klaudia Wyrobiec : 694 847 587
Neurologopeda :   Beata Bielesza- Piątek :  537 759 203
Psycholog, terapeuta Integracji Sensorycznej : Joanna Gładecka :  519 452 120
Pedagog specjalny : Marta Bauer : 506 357 868

Serdecznie zapraszamy!!!

 

- Reklama - strony internetowe oświęcim apartament zator

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here