Stowarzyszenie Dolina Karpia ogłasza VIII nabór na użytkowników znaku promocyjnego Dolina Karpia, który odbędzie się w dniach od 4 do 25 marca br. do godz. 16:00 (edycja 2024).
Zachęcamy wszystkie osoby prywatne, podmioty gospodarcze, organizacje społeczne i instytucje do włączenia się w system wspólnej promocji i sprzedaży produktów i usług pod wspólnym znakiem promocyjnym Dolina Karpia.
Podmioty zainteresowane otrzymaniem Znaku Promocyjnego Dolina Karpia szczegółowe informacje dotyczące aplikowania o znak marki lokalnej Dolina Karpia znajdą w Regulaminie przyznawania, używania i posługiwania się Znakiem Promocyjnym Dolina Karpia określającym cele i założenia Programu marka lokalna Dolina Karpia, rodzaje podmiotów mogące starać się o przyznanie Znaku, kryteria dopuszczające i merytoryczne, zasady oceny wniosków przez Kapitułę oraz prawa i obowiązki użytkowników Znaku.
Stowarzyszenie Dolina Karpia oferuje pomoc merytoryczną przy wypełnianiu Wniosku o przyznanie prawa do używania i posługiwania się Znakiem Promocyjnym Dolina Karpia. Osoby zainteresowane pomocą prosimy o bezpośredni kontakt z Biurem Stowarzyszenia Dolina Karpia pod numerem telefonu 33/8410584, adresem e-mailowym biuro@dolinakarpia.org lub w siedzibie Stowarzyszenia Dolina Karpia przy ul. Rynek 2 w Zatorze od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00 (po wcześniejszym umówieniu telefonicznym).
Stowarzyszenie Dolina Karpia we współpracy ze społecznością lokalną, partnerami samorządowymi i sympatykami przez wiele lat budowało markę lokalną obszaru Doliny Karpia opartą na zrównoważonym rozwoju przy wykorzystaniu lokalnych zasobów kulturowych i przyrodniczych. Zwieńczeniem prac nad marką lokalną jest znak słowno-graficzny w postaci witrażowego, energetycznego i przykuwającego uwagę karpia, którego mnogość kolorów nawiązuje do magii łuski karpia i czasów królewskich, kiedy to wszelkie ważne symbole i treści przedstawiano na witrażach.
Znakiem marki lokalnej Dolina Karpia oznaczane są produkty i usługi charakteryzujące się wysoką jakością, gwarancją pochodzenia i przyjaznością dla środowiska. Są to produkty rękodzielnicze, spożywcze jak również użytkowe. A wśród usług wyróżnionych znakiem mogą znaleźć się oferty turystyczno-rekreacyjne, edukacyjne, gastronomiczne i noclegowe. Wszystkie one będą musiały spełnić kryteria dopuszczające związane z prowadzeniem działalności zgodnie ze standardami prawnymi i etycznymi, wymogami ochrony środowiska, przy braku przeterminowanego zadłużenia. Kolejnym etapem jest spełnienie kryteriów merytorycznych do których należą: związek z regionem (wyjątkowość i niepowtarzalność), jakość, przyjazność dla środowiska, przyjazność dla klienta, dostępność i współpraca ze Stowarzyszeniem Dolina Karpia. O prawo do używania i posługiwania się znakiem mogą ubiegać się przedsiębiorcy faktycznie działający na obszarze Doliny Karpia, a także prowadzący działalność wytwórczą w rolnictwie w zakresie upraw rolnych, chowu i hodowli zwierząt, ogrodnictwa, warzywnictwa, leśnictwa i rybactwa śródlądowego.
Do chwili obecnej znak marki lokalnej przyznano 22 producentom/usługodawcom tj.: Pasieka na Zastawiu (na produkt: miód rzepakowy nektarowy oraz Warsztaty pszczelarskie), Restauracja Revel (na produkty: Chleb Revel z Doliny Karpia, LODY REVEL – TRADYCYJNA PRODUKCJA – smaki Doliny Karpia, SŁODKI KARP – czekoladowy gadżet oraz usługę: Menu z Doliny Karpia oraz Stoisko produktów Lokalnych Doliny Karpia w supermarkecie HANA Zator), Skarby Doliny Karpia sp. z o.o. (na produkt: karp wędzony), LollyPolly Sp. z o. o. Sp. k. (na Warsztaty Krówka Zatorska oraz produkty: Lody Zatorskie, Wafelki Zatorskie), URBAŃSCY Sp. z o. o. Sp. k. (na produkt: Krówka Zatorska), Molo Resort (na usługi noclegowe, gastronomiczne i turystyczno-rekreacyjne), MEDIMA-PL Grzegorz Pyjos Kajaki-na-Wisle.pl, (na usługę: Markowe wizyty po Dolinie Karpia oraz produkt: Magnesy promocyjne Doliny Karpia z ekspozycją), Kajaki-na-Skawie.pl Tłomak Katarzyna (na usługę: Spływy kajakowe po rzekach Skawie i Wiśle), Diogra Paulina Świdergał (na produkty: Mąka orkiszowa i Ziarno orkiszu), Villa Natura PPHU Inox Master Paweł Całus (na usługę: Oferta pobytowa w Villi Natura), „RADOCZA PARK” Sp. z o. o. (na usługę hotelową z zapleczem rekreacyjnym), Pasieka u Wojtka – Wojciech Spisak (na produkt: Miód wielokwiatowy), Towarzystwo na rzecz Ziemi (na Wycieczkę ornitologiczną po kompleksie stawowym Przeręb), Restauracja Tarniówka (na usługę gastronomiczną – Menu regionalne Restauracja Tarniówka), Restauracja Resto (na usługę gastronomiczną – Menu regionalne Restauracja Resto) oraz „Oleje Prosto z Pola” Gospodarstwo rolne Władysław Gałgan (na produkty: olej rzepakowy i olej lniany oraz naturalne mydło konopne – Przyjaciel skóry), Gospodarstwo Rolne Przemysław Holak (na produkt: Borówka z Zatorskiej – świeży owoc), Winnica Marcyporęba Sp. z o.o. (na produkty: Cydr Lekki Premium oraz wino gronowe), Paweł Turek VICKYBAT Winnica Zacisze (na produkt: wino gronowe) oraz EDU-CENTRE DOLINA KARPIA Sp. z o.o. (na usługę: Oferta edukacyjna EDU-CENTRE DOLINA KARPIA) oraz Przystań Leniówka Mucharz (na usługę: Wypożyczalnia sprzętu wodnego).
Rolą marki lokalnej Dolina Karpia jest udzielanie rekomendacji dla produktów i usług nią znakowanych, stwarzanie przestrzeni dla rozwoju ludzi i miejsc oraz budowanie przyjaznych relacji pomiędzy klientami, producentami i regionem Doliny Karpia.
Dla usprawnienia procedury aplikacyjnej składający wniosek aplikuje poprzez elektroniczny program obsługi naborów wniosków użytkowników znaku promocyjnego Dolina Karpia, dostępny tutaj:
Regulamin wraz z załącznikami dostępny jest na www.dolinakarpia.org.marka-lokalna.