Strona internetowa, czyli jak skutecznie zdobywać klientów przez internet?

0
451

Żyjemy w świecie nowych technologii, jakie stały się już integralną częścią biznesu. Postęp i coraz większe tempo ich rozwoju ma ogromny wpływ na firmy, wymuszając nierzadko konieczność dostosowania się do nowych trendów. Dziś już samo uruchomienie strony, która jest statyczna, nie wystarczy, potrzebna jest strategia i wiedza na temat nowoczesnych narzędzi. Co zatem powinien wiedzieć przedsiębiorca zanim zdecyduje się na stronę www? W jaki sposób zaprojektować ją tak, aby przynosiła zysk? – rozmowa z Adamem Czop, twórcą agencji Proadax.

Czy w dzisiejszym świecie jakakolwiek firma może realnie istnieć bez obecności w internecie?

Adam Czop: Jest to w dużej mierze uzależnione od branży. Jednak uważam, że obecnie żadna firma, która nie posiada chociażby wizytówki w sieci czy jakiegokolwiek konta w social media, nie utrzyma się na rynku lub nie będzie miała takiego ruchu jak konkurencja, która aktywnie tworzy swoją społeczność online. Nie mówimy tutaj o stworzeniu nawet docelowej strony internetowej, tylko o swoim profilu w Google Maps czy Google Moja Firma. Często nasi klienci, na początku, gdy przychodzą są zdecydowanie przeciwni social media, nie chcą żadnego konta na FB czy G+. Z biegiem czasu jednak pokornieją i stwierdzają, że w dzisiejszych czasach raczej funkcjonować się bez tego nie da.

Na czym opieracie budowę stron klienckich i co w praktyce oznacza: “skuteczna i nowoczesna strona internetowa”?

Adam Czop: Skuteczna i nowoczesna strona internetowa to serwis, który jest dostosowany i przyjazny dla „oka” Google, czyli RWD, SEO, UX, bezpieczeństwo strony i jej aktualizacje, a od października 2017 r. także wymagany certyfikat SSL. Nie jest bowiem sztuką mieć stronę z pakietu „premium” i na niej wszystko – animacje czy efekty parallax, lecz sztuką jest stworzyć serwis zoptymalizowany i kompatybilny z urządzeniami mobilnymi tak, aby roboty Google wiedziały, co indeksują i zapewniły mu dobre wyniki organiczne, przynajmniej w testach PageSpeed czy Mobile-Friendly. Nasza agencja, tworząc serwisy dla klientów zawsze nakłada ogromny nacisk na wymienione elementy. Za każdym razem, kiedy przychodzi do nas nowy klient badamy jego obecne „okruszki” w sieci i sugerujemy, co może jeszcze zrobić, aby udoskonalić swoją stronę i wypromować markę, produkt bądź usługę.

Wspomniałem wcześniej też o bezpieczeństwie – wiele osób nie zdaje sobie sprawy jak obecne strony korzystające z systemów do zarządzania treścią, takich jak CMS, są narażone na ataki złośliwego oprogramowania. Wirus, który atakuje „dziury” w kodzie takiego systemu może go wykorzystać np. do rozsyłania spamu, przekierowań, ataków na inne serwisy. Wielu klientów doświadczyło tego problemu i przyznaje, że ktoś, parę lat temu wykonał dla nich stronę, która teraz „wariuje”. Po analizie okazuje się, że została zainfekowana złośliwym kodem, co w rezultacie spowodowało usunięcie z indeksu Google, ogromem przekierowań i obciążeniem witryny. Można zapytać, dlaczego? Ponieważ każdy system, jak np. Windows dostaje co jakiś czas „łatki”, czyli aktualizacje, które są wymagane i zalecane do instalacji. Niestety, wiele osób ignoruje ten fakt, klienci tworząc strony na CMS zapominają o tym lub w ogóle nie mają świadomości, że trzeba coś takiego wykonać. Dlatego świadczymy takie usługi kompleksowo tworząc serwisy, w szczególności na systemie WordPress. Oddając gotowy projekt, zawsze dbamy o to, aby go jak najlepiej zabezpieczyć i w tym celu wykonujemy serię zabiegów, których celem jest jego bezpieczeństwo.

Wiadomo, że gotowa strona internetowa to w istocie nie koniec procesu, ale dopiero jego początek – baza, która od tej chwili musi pracować dla nas, angażować klientów i pokazywać, co się sprawdza, a co nie. Tu zaczyna się marketing internetowy. Co zrobić, aby strona przynosiła zysk firmie?

Adam Czop: Sposobów na marketing internetowy jest wiele – w tej kwestii klient powinien wiedzieć, jaki ma cel związany z obecnością swojej marki w sieci i jaki cel powinna mieć jego strona. Kiedy już posiadamy takie informacje przed rozpoczęciem prac nad danym projektem, jesteśmy w stanie go lepiej zoptymalizować i przygotować na rozpoczęcie działań marketingowych. Mowa o pozycjonowaniu (SEO), reklamach w Google AdWords (SEM), social media, email marketing itd. Co zrobić, aby strona przynosiła zysk? Musimy wzbudzić zaufanie odbiorców, co w praktyce oznacza zainteresowanie stroną, aktualizacje oraz czynny udział w promocji serwisu online, także w social media. Nie bez znaczenia jest więc troska i zaangażowanie w dobrej jakości treść. To przełoży się na pozytywne opinie a w efekcie – na rekomendacje.

Lokalne firmy wychodzą z założenia, że o wiele skuteczniejsza jest reklama zewnętrzna, ponieważ interesuje ich klient z najbliższej okolicy. A zatem reklama offline czy online?

Adam Czop: Zapytam, co łatwiej zrobić: szukać po płotach baneru, czy wpisać w wyszukiwarkę frazę np. „warsztat samochodowy”, kiedy akurat zepsuje nam się auto? W odpowiedzi dostaniemy w pierwszej kolejności wyniki na mapach Google z warsztatem samochodowym w najbliższej nam lokalizacji, z telefonem kontaktowym i mapą dojazdu, może nawet z godzinami otwarcia, za to na pewno z odnośnikiem do strony internetowej. Jaka zewnętrzna reklama zaoferuje nam takie możliwości?

Działacie nie tylko lokalnie, ale także na rynku warszawskim, krakowskim. Jak bardzo różnią się od siebie te regiony pod względem wiedzy na temat możliwości, jakie dają nowe technologie dla rozwoju biznesu w świadomości przedsiębiorców?

Adam Czop: Obecność agencji Proadax w sieci pozwala nam na działalność na terenie całego kraju, jak również za granicą, ponieważ mamy także klientów z Włoch, Wielkiej Brytanii, Belgii czy Słowacji. To daje doskonałą możliwość obserwacji rynków, zwłaszcza lokalnego. I choć różnice można analizować na wielu poziomach, nie ulega wątpliwości, że poza wiedzą na temat nowych technologii, przede wszystkim dotyczą one budżetów – znacznie łatwiej bowiem firmie z Warszawy wydać kwotę X na promocję swojego serwisu np. w social media czy pozycjonowanie, niż takiej samej firmie z naszego regionu. Ma to związek ze znacznie niższą konkurencją w mniejszych miastach, jakim jest np. Zator, gdzie firmy, bazując na standardach, nie szukają innych możliwości promocji ani lokalnej, ani globalnej. Internetowe rewolucje nabierają jednak tempa i jestem pewny, że każdą firmę czekają wkrótce zmiany oraz konieczność stworzenia chociażby prostej wizytówki w sieci lub profilu na Google Maps.

Proadax świadczy usługi kompleksowo. Co jest Waszą główną specjalizacją i co uznajecie za Waszą mocną stronę na tle konkurencji?

Adam Czop: Specjalizujemy się w tworzeniu nowoczesnych, w pełni responsywnych oraz zoptymalizowanych serwisów internetowych, począwszy od stron i sklepów online po rozbudowane portale. Poza bezpieczeństwem, o którym już wspominałem, tworząc serwis dla nowego start-up’u oczywiście w grę wchodzi również jego identyfikacja wizualna, kreacja, projekty graficzne. Klienci, którzy nas wybierają mają pewność, że ich projekt końcowy będzie stabilny, bezpieczny, zoptymalizowany i gotowy na nowe pomysły.

Rozwój branży nowych technologii to również progres wewnętrzny Waszej agencji. Razem z wami mogą rozwijać się nie tylko wasi klienci, ale ci, którzy zdecydują się na współpracę. Aktualnie poszukujecie pracowników, czy to dobra branża do rozwoju zawodowego dla młodych ludzi?

Adam Czop: Branża jest obecnie na etapie rewolucji i w zawrotnym tempie ewoluuje. Wystarczy spojrzeć na giganta, jakim jest Google i jego nowe produkty „Google Moja Firma”, „Lokalni przewodnicy” czy „Internetowe Rewolucje”, to są realne podpowiedzi, jaką drogą należy iść i jakie usługi kreować. Więc tak, to jest bardzo dobra i rozwojowa droga dla młodych ludzi. Kto, jak nie oni nie wyobrażają sobie dziś życia bez dostępu do internetu? 

Adam Czop C.E.O agencji Proadax z siedzibą w Zatorze, która działa na rynku technologii internetowych i marketingu, od 5 lat skutecznie wspierając przedsiębiorców wszystkich branż na terenie Krakowa oraz całej Polski. Głównym obszarem działalności agencji jest projektowanie i tworzenie nowoczesnych stron WWW, grafika użytkowa i kreacja wizerunku firm w sieci oraz nowatorskie rozwiązania programistyczne stosowane w rozbudowie istniejących serwisów, jak i nowych projektów.

- Reklama - strony internetowe oświęcim