Czy pojadą pociągi na trasie Oświęcim – Kraków p. Zator od grudnia?

Od grudnia 2012 roku pasażerowie linii Kraków – Oświęcim p. Zator korzystają z alternatywnych źródeł transportu, gdy to właśnie w tym czasie linia 94 zniknęła z rozkładów jazdy PKP.

Przez ten czas większość z nas bulwersowała decyzja urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, która podjęła decyzję o zdjęciu linii.

Na początku grudnia 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego uznał, że przy bardzo niskiej frekwencji utrzymanie pociągów pasażerskich na tej linii jest nieopłacalne. Jak wyliczyli urzędnicy, tylko 10 proc. kosztów utrzymania linii pokrywane było z biletów. Średnio dziennie z usług kolei korzystało na tej linii od 17 do 40 osób.

Remonty

Po pewnym czasie pojawiła się nadzieja dla pasażerów linii, o powrocie pociągów na rozkład jazdy. Od kilkunastu miesięcy trwają remonty na tej linii. PKP PLK obiecuje iż kiedy prace dobiegną końca na całej długości tej linii, pociągi będą w stanie przejechać trasę Kraków Płaszów – Oświęcim w ciągu niespełna godziny, z prędkością nawet do 100km/h.

Obecnie prace remontowe trwają w Zatorze, co przedstawiają załączone zdjęcia.

Obietnice

Po 3 latach połączenie Kraków – Skawina – Spytkowice – Oświęcim ma ruszyć wraz z nowym rozkładem jazdy już od 13 grudnia. Połączenie będzie obsługiwało 8 pociągów. Jak podkreśla Marszalek Marek Sowa przywrócenie ruchu pasażerskiego na tej linii było możliwe dzięki współpracy z samorządami lokalnymi.

Każdy samorząd, na terenie którego przebiegają deficytowe linie kolejowe, mógł współfinansować kolej na swoim terenie. W efekcie tego wróciły pociągi na linii Kraków – Skawina – Spytkowice – Oświęcim. Gminy z tego terenu dopłaciły 1,7 mln zł, województwo 3,5 mln a 200 tysięcy zł prywatny przedsiębiorca – mówi marszałek.

Marszałek Marek Sowa potwierdził swoje obietnice również 20 września 2015r.

Przywracamy tą linię z uwagi na propozycję samorządów lokalnych zlokalizowanych na tym terenie, a także zmiany gospodarcze które zachodzą na tym odcinku.

I jak dodaje: Jeśli samorządy włączą się w finansowanie linii, to pociągi nie zostaną zlikwidowane.

– wypowiedź w Kronika TVP Kraków 20 września 2015r. 18:56

 

Pozostało nam więc wierzyć i czekać do grudnia.

BRAK KOMENTARZY

Zostaw komentarz

*